REKLAMAČNÍ ŘÁD
obchodní společnosti
Panda Solutions s.r.o., IČO:
24259331,
se sídlem
Malobřevnovská 904/33
,
169 00
Praha 6
pro internetový obchod umístěný na adrese
slevato.cz.
Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE
a tvoří nedílnou součást
Všeobecných obchodních podmínek
(dále jen “VOP”).
Kontakt pro dotazy:
E-mailem:
obchod@slevato.cz
Kam doručit zboží při reklamaci?
Zboží k nám můžete doručit prostřednictvím našeho
reklamačního formuláře
nebo přímo na adresu našeho skladu:
Panda Solutions s.r.o., U Silnice 949/11, 161 00 Praha.
-
JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ
-
Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí?
Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že v
době,
kdy zboží převezmete:
- má zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, které jsme my, nebo výrobce popsali (i v
reklamě)
nebo
které jste očekávali s ohledem na povahu zboží,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití uvádíme nebo ke kterému se zboží tohoto druhu
obvykle
používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením dohodě stran a/nebo vzorku či předloze (pokud jsme z
nich
vycházeli při objednávce),
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
-
Domněnka, že je zboží vadné.
Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo
vadné
již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
-
V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA
-
Za jaké vady neodpovídáme?
Neodpovídáme Vám za vady:
- které mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní
ceny;
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy
zboží,
-
vada je způsobena Vámi
a vznikla
nesprávným
skladováním, nesprávnou
údržbou, Vaším zásahem či
mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou
teplotou,
prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno
(zpravidla na
příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
- vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
-
používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou,
prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem
nebo
výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
-
NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?
-
Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste
si
objednali. Zboží ho zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (zejména zda jste
obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše,
co
obsahovat má).
-
Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo
při
vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.
-
BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?
-
Před převzetím zboží od přepravce.
Prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo
přepravci, on
si zásilku ponechá a vrátí nám ji.
Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová.
-
Je zboží poškozeno v balíčku?
Ozvěte se prostřednictvím
reklamačního formuláře, případně e-mailem:
obchod@slevato.cz, a nebo
telefonicky, do 3 dnů s Vámi reklamaci vyřídíme.
-
Pokud máte zaplacenou službu Pojištění zásilky.
V případě, že jste si v průběhu objednávky zvolili a následně jste zaplatili službu
Pojištění
zásilky, pak po nahlášení poškození zboží vlivem přepravy nejpozději do 1 pracovního dne odešleme
nové
zboží. Vy už nečekáte na reklamaci s přepravcem, vše vyřídíme my.
-
POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK POSTUPOVAT?
-
Obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali?
Ozvěte se nám prostřednictvím
reklamačního formuláře, případně e-mailem:
obchod@slevato.cz.Za
vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace
byl
pro Vás co nejpohodlnější. Budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup.
-
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
-
Zjistím vadu zboží v době 14 dnů od jeho převzetí?
Kontaktujte nás nejlépe prostřednictvím
reklamačního formuláře
nebo e-mailem:
obchod@slevato.cz.
-
Reklamace není totéž, co právo na odstoupení.
Ve lhůtě 30 dnů od převzetí zboží Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo
zboží
vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět nepoškozené, případně v
zapečetěném či
hygienickém obalu. Jinak odpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na
odstoupení
nevznikne. Pokud jste zboží již rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme
jako nejvhodnější postup zboží reklamovat.
-
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
-
Kdy reklamovat vadné zboží.
Vady zboží jste
povinni nám vytknout (reklamovat je) bez zbytečného odkladu
poté, co se vada objevila. Máte na to lhůtu 24 měsíců od převzetí tohoto zboží,
ovšem nikoliv zboží,
u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s
jinými
právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít.
Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
-
Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců?
Po marném uplynutí této lhůty vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta
se
prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné
reklamace. I
když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet
podle
pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě
v
těchto případech neuplynula doba 24 měsíců nemůžeme Vaši reklamaci uznat v případě zboží, které bylo
upraveno na Vaše přání a u vady, která vznikla v důsledku vnější události.
-
Jak mohu zboží reklamovat?
Za účelem vytknutí vad zboží
můžete využít náš webový
reklamačního
formuláře
, který Vás intuitivně navede zadání všech potřebných informací o
výrobku,
včetně zvoleného způsobu vyřízení reklamace. Reklamovat zboží můžete zasláním na
adresu našeho skladu.
-
My Vám potvrdíme přijetí reklamace
na Váš e-mail. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o
uplatnění reklamace zboží.
-
Kdo nese náklady na dopravu reklamovaného zboží?
Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) neseme náklady na
dopravu reklamovaného zboží zpět k nám my. Při využití našeho
reklamačního formuláře
vám bude podle rozměrů zboží umožněn výběr konkrétního přepravce z naší nabídky. Poté si stáhnete
vratkový štítek, který Vám bude zároveň zaslán na vaši e-mailovou adresu. Prosím vezměte na vědomí,
že
reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany
přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady.
-
Jak by mělo vypadat reklamované zboží?
Zboží prosím vraťte
kompletní, nepoškozené
(s výjimkou reklamované vady). Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku
a/nebo
jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude Vám vráceno zpět na Vaše
náklady.
-
Potvrzení o přijetí.
Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude
zasláno potvrzení
o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
-
JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
-
Kdy bude uzavřen reklamační proces?
Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. My se
snažíme
vyřídit reklamaci ve lhůtě 5 dnů, je to naše priorita. V této lhůtě nejpozději bývá z naší strany
reklamační proces uzavřen.
-
Posouzení vady.
Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s
předběžným
názorem zákazníkovi. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např.
bude
z naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce).
-
Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od
vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší.
Jsme povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.
-
Pokud není zboží shledáno za vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni.
Domluvíme
se na dalším postupu.
-
JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
-
Co ovlivní mé možnosti.
Budete mít právo žádat
odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:
- opravu věci;
- dodání nové věci; nebo
- dodání chybějící části.
Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro
nás oprava věci
představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam
vady, sdělíme
Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako
nepřiměřený vzhledem
k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
-
Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy.
Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít
právo odstoupit
od kupní smlouvy nebo
žádat přiměřenou slevu z kupní ceny
zboží.
-
Kdy bude možné žádat vrácení kupní ceny?
V některých situacích bude možné odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny. Nebude to
možné v
situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete odstoupit od kupní smlouvy a
žádat
vrácení kupní ceny:
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené
době nebo
bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
-
Kdy dále bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží?
V některých situacích budete moci dále žádat přiměřenou slevu z kupní ceny. Nebude to možné
v
situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z
kupní ceny?
- odmítneme odstranit vadu zboží nebo jsme tuto vadu neopravili v přiměřené lhůtě;
- z našeho prohlášení nebo z jiné okolností bude zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené
době nebo
bez značných obtíží pro kupujícího;
- vada zboží se projeví opakovaně; nebo
- se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy.
-
Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás.
Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady
nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to
neplatí v případě,
že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
-
Vrácení původního zboží.
Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané
(nedohodneme-li se
jinak).
-
UKONČENÍ REKLAMACE
-
Pokud jste reklamovali zboží osobně u nás.
Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí
reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím
vyřízení
informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše
náklady.
Případně Vám odůvodníme zamítnutí reklamace.
-
Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali.
Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení
automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí
reklamace.
-
Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na
bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
-
Reklamovaného zboží
si u nás můžete i osobně vyzvednout, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl o
vyřízení
reklamace vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží
ve
smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za
uskladnění
je účtován ve výši 20 Kč.
-
Pokud si nevyzvednete zboží
z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si
právo zboží prodat
a výtěžek použít na úhradu skladného.
- Při
převzetí
zboží máte povinnost jej
zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším
námitkám již nebude přihlíženo.
-
ZÁVĚREČNÁ ČÁST
- Práva která pro zákazníka vyplývají ze zákona, nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
-
Reklamační řád
(určený pouze spotřebitelům) je platný od 20. 2. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.